Status van registratieactie bij de belastingdienst. Hoe u de status van een aanvraag bij de Belastingdienst kunt controleren

De belastingautoriteiten handelen binnen hun bevoegdheden en in overeenstemming met de wetgeving van de Russische Federatie, en voeren ook hun taken uit en communiceren met federale uitvoerende autoriteiten, uitvoerende autoriteiten van samenstellende entiteiten van de Russische Federatie, lokale overheidsinstanties en extra-budgettaire fondsen van de staat via de uitoefening van bevoegdheden waarin deze Code en andere regelgevende rechtshandelingen van de Russische Federatie voorzien.

Belangrijke activiteitengebieden van de Federale Belastingdienst van de Russische Federatie om een ​​gunstig belastingklimaat te creëren:

Implementatie van belastingcontrole op basis van risicocriteria: ontwikkeling van instrumenten voor risicoanalyse en geautomatiseerde controle op afstand;

Hoogwaardige en snelle beslechting van geschillen met het bedrijfsleven, waardoor de lasten voor de rechtbanken worden verminderd: ontwikkeling van pre-trial (buitengerechtelijke) methoden voor het oplossen van belastinggeschillen;

Het creëren van comfortabele omstandigheden voor het betalen van belastingen: het introduceren van een uniforme dienstverleningsstandaard voor belastingbetalers. Ontwikkeling van internetdiensten;

Het uitvoeren van werkzaamheden om de fiscale kennis te verbeteren: het plaatsen van uitleg op de website van de Federale Belastingdienst van de Russische Federatie en materiaal in de media;

Optimalisatie van procedures gerelateerd aan de registratie van rechtspersonen en individuele ondernemers: vereenvoudiging van procedures gerelateerd aan de registratie van rechtspersonen en individuele ondernemers, waardoor het aantal en de timing ervan worden verminderd. Online registratie.

Uitbreiding van diensten om belastingbetalers in staat te stellen informatie en diensten via internet te verkrijgen: op de website van de federale belastingdienst van de Russische Federatie worden 39 elektronische diensten geplaatst.

Indicatoren die de effectiviteit van de Federale Belastingdienst kenmerken:

Het vergroten van de efficiëntie van het gebruik van belastingadministratie-instrumenten die erop gericht zijn belastingbetalers te motiveren om vrijwillig belasting te betalen en marktprijzen te gebruiken bij transacties;

Het evaluatiecriterium is:

Aantal belastingcontroles op locatie;

Efficiëntie van belastingcontroles.

tafel 1

Dynamiek van de effectiviteit van belastingcontroles door de federale belastingdienst, 2012–2014.

Het belangrijkste element van Tabel 1 is een omgekeerd evenredige relatie: het aantal belastingcontroles ter plaatse zou moeten afnemen wanneer de efficiëntie van het bedrag aan extra kosten per controle ter plaatse, en dienovereenkomstig, de efficiëntie van belastingcontroles zou moeten toenemen.

Indicatoren voor de periode 2012 tot 2014 duiden op onvoldoende efficiëntie; de ​​ontwikkeling van risicoanalyse-instrumenten en geautomatiseerde controle op afstand, de vermindering van het aantal belastingcontroles ter plaatse en tegelijkertijd het verhogen van de efficiëntie ervan zijn ook niet voldoende.

Vorming van een uniforme wetshandhavingspraktijk en het scheppen van voorwaarden voor de bescherming van de belangen van belastingbetalers in het kader van de voorlopige regeling van kwesties;

Het evaluatiecriterium is: het aantal zaken dat bij de rechtbank is afgehandeld.

tafel 2

Dynamiek van beslissingen voorafgaand aan het proces voor 2013–2014

Het belangrijkste element van Tabel 2 is de vermindering van het aantal zaken dat voor de rechtbank wordt opgelost, wat een indicator is voor effectieve geschillenbeslechting, evenals een vermindering van de kosten van gerechtelijke procedures.

Indicatoren voor de periode 2013 tot en met 2014 wijzen erop dat de procedure voorafgaand aan het proces voor het oplossen van belastinggeschillen onvoldoende efficiënt is (met 0,5 duizend zaken), wat ertoe zou bijdragen dat de belangrijkste zaken voor de rechter worden gebracht.

Het vergroten van de efficiëntie van maatregelen voor de vereffening van belastingschulden en het verminderen van de risico's op de vorming van belastingschulden;

Het evaluatiecriterium is: de verhouding tussen het volume van de belastingschuld en het volume van de inkomsten uit belastingen en vergoedingen tot het begrotingssysteem van de Russische Federatie.

tafel 3

Dynamiek van de verhouding tussen het volume van de belastingschuld en het volume van de inkomsten uit belastingen en vergoedingen tot het begrotingssysteem van de Russische Federatie in 2012-2014.

Het belangrijkste element van Tabel 3 is de vermindering van de verhouding tussen het volume van de belastingschuld en het volume van de inkomsten uit belastingen en heffingen ten opzichte van het begrotingssysteem van de Russische Federatie.

Indicatoren voor de periode van 2012 tot 2014 duiden op een onvoldoende effectieve vermindering van het volume van de belastingschuld en het volume van de inkomsten uit belastingen en vergoedingen aan het begrotingssysteem van de Russische Federatie (met 1%).

Het verbeteren van de dienstverlening aan belastingbetalers, gericht op het vergroten van de belastingkennis en het creëren van gunstige omstandigheden voor hen om aan hun te voldoen;

Het beoordelingscriterium is: het aandeel belastingplichtigen dat de kwaliteit van het werk van de Belastingdienst op bevredigende wijze beoordeelt.

Tabel 4

Dynamiek van de tevredenheid van belastingbetalers over de kwaliteit van het werk van de belastingdienst voor 2012-2014.

Het belangrijkste element van Tabel 4 is het vergroten van het aandeel belastingbetalers dat de kwaliteit van het werk van de belastingautoriteiten op bevredigende wijze beoordeelt.

Indicatoren voor de periode 2012 tot en met 2014 duiden op een onvoldoende effectieve stijging van het aandeel belastingplichtigen dat de kwaliteit van het werk van de Belastingdienst op bevredigende wijze beoordeelt (met 3,7%).

Optimalisatie van procedures rondom de registratie van rechtspersonen en individuele ondernemers;

Het evaluatiecriterium is: het aantal pakketten met elektronische documenten dat via internet voor staatsregistratie wordt verzonden.

Tabel 5

Dynamiek van internetregistratie voor 2012–2014.

Het belangrijkste element van Tabel 5 is het vergroten van het aantal pakketten met elektronische documenten dat via internet voor staatsregistratie wordt verzonden om de stroom papieren documenten te verminderen en de registratieprocedure te vereenvoudigen.

Indicatoren voor de periode van 2012 tot 2014 duiden op een onvoldoende effectieve toename van het aantal pakketten met elektronische documenten dat via internet ter registratie door de staat wordt verzonden (met 157.100 eenheden).

Verbetering van de anti-corruptiemaatregelen.

Het evaluatiecriterium is: het aandeel belastingbetalers dat een hoge beoordeling geeft van de werkzaamheden van de federale belastingdienst van de Russische Federatie ter bestrijding van corruptie.

Tabel 6

Dynamiek van positieve beoordeling van de anti-corruptieactiviteiten van de Federale Belastingdienst voor 2012-2014.

Het belangrijkste element van Tabel 5 is het vergroten van het aandeel belastingbetalers die een hoge beoordeling geven van het werk dat wordt uitgevoerd door de Federale Belastingdienst van de Russische Federatie om corruptie te bestrijden.

Indicatoren voor de periode 2012 tot en met 2014 duiden op een onvoldoende effectieve stijging van het aandeel belastingbetalers dat een hoge beoordeling geeft van het werk dat door de Federale Belastingdienst van de Russische Federatie is verricht om corruptie te bestrijden (met 30% echter in de periode 2013 tot en met 2014 met 2%).

Als we de resultaten van het tweede hoofdstuk samenvatten, moet worden opgemerkt dat de analyse van de activiteiten van de Federale Belastingdienst de belangrijkste problemen aan het licht heeft gebracht, waarvan de oplossing zal worden aangepakt in het activiteitenprogramma dat in het volgende hoofdstuk van deze WRC wordt voorgesteld.

Vaak is het tijdens de procedure voor staatsregistratie van een rechtspersoon nodig om de gereedheid van documenten te controleren. Er zijn verschillende mogelijkheden voor een dergelijke controle. Elk van hen heeft zijn voor- en nadelen. Om dit proces zonder problemen te doorlopen, moet u enkele subtiliteiten van elke verificatieoptie kennen.

Wat het is

Als er wordt besloten een nieuwe organisatie op te richten u moet beslissen over de rechtsvorm, waarna u de onderneming moet registreren op de wijze die de wet voorschrijft. Om de staatsregistratieprocedure uit te voeren, moet u een indrukwekkende reeks documenten verzamelen en deze indienen bij de federale belastingdienst (die zich met dergelijke kwesties bezighoudt).

Bij de inschrijving van een vennootschap met beperkte aansprakelijkheid overhandigt de inspecteur aan de aanvrager of zijn vertegenwoordiger een document waarin de ontvangst van de aanvraag wordt bevestigd. Het laat zien er wordt een volledige lijst met ontvangen documenten weergegeven, evenals het nummer dat aan de aanvraag is toegewezen. Hierna begint het proces van beoordeling van de aanvraag om een ​​beslissing te nemen over de aanvraag.

Het besluit om een ​​rechtspersoon te registreren moet binnen 3 werkdagen na de datum van indiening van de aanvraag worden genomen. Onder bepaalde omstandigheden wordt deze termijn verlengd tot 7 dagen.

Hoe en door wie het wordt uitgevoerd

Nadat de toegekende behandelingstijd is verstreken, kan de aanvrager de status van de aanvraag controleren. Deze actie is nodig om toezicht te houden op de naleving van de gestelde termijnen voor verdere stappen bij het organiseren van volwaardige activiteiten. Deze omvatten:

1. Doorgifte van gegevens aan het Sociaal Verzekeringsfonds over ingehuurde werknemers. Dit moet gebeuren binnen 10 dagen vanaf de datum van registratie van het bedrijf.
  2. Het verkrijgen van licenties en relevante vergunningen om bepaalde soorten activiteiten uit te voeren.
  3. Openen van een lopende rekening bij een bank.
  4. Toewijzing van OKVED-codes in Rosstat.
  5. Het ondertekenen van contracten en het afsluiten van transacties met partners.

Wegens het niet nakomen van bepaalde deadlines voor de stappen van de oprichter van een nieuw bedrijf kan worden gestraft met een boete.

Controleer of de documenten die het feit van staatsregistratie bevestigen, gereed zijn op drie manieren toegestaan:

• door een persoonlijk beroep op de instantie die zich bezighoudt met registratieactiviteiten;
  • door telefonisch contact op te nemen met dezelfde inspectie;
  • op de officiële website van de belastingdienst www.nalog.ru.

Door een filiaal van de federale belastingdienst te bezoeken, kan alleen de persoon die de papieren voor registratie van de organisatie heeft ingediend, informatie verkrijgen over de status van behandeling van de aanvraag. Als de aanvraag is ingediend door een vertegenwoordiger van de aanvrager, kan de oprichter van de toekomstige onderneming zelf geen informatie verkrijgen over de registratie van zijn LLC. Als de documenten via een notaris zijn overgedragen, wordt hem een ​​kennisgeving van de beslissing gestuurd.

Controle van de inschrijving van een rechtspersoon

Het bleek dat er drie manieren zijn om het proces van het produceren van staatsregistratiedocumenten te volgen. Elk van hen heeft zijn eigen positieve en negatieve kanten.

Om telefonisch informatie te verkrijgen, moet u zelfstandig het telefoonnummer van een specifiek filiaal achterhalen en dit bellen. Andere methoden vereisen meer gedetailleerde overweging.

Bij de belastingdienst

De meest succesvolle manier om de relevante informatie over een aanvraag te verkrijgen, is uiteraard een persoonlijk bezoek aan het federale belastingdienstkantoor. Dus u kunt alle nuances van de zaak ontdekken, onnauwkeurigheden oplossen en alle mogelijkheden die zich voor de griffier voordoen. Daarnaast kan het actieve persoonlijke belang van de aanvrager de registrar ertoe aanzetten de kwestie zo snel mogelijk op te lossen.

Naar de registratieautoriteit gaan kan voor de aanvrager veel problemen opleveren. In de regel staan ​​daar lange wachtrijen. Het ontvangen van één persoon kost veel tijd. Het kan een hele dag duren voordat u informatie ontvangt over de gereedheid van de registratiedocumenten.

Als er een positieve beslissing wordt genomen over de aanvraag, bestaat de kans om onmiddellijk documenten te ontvangen die de staatsregistratie bevestigen.

Op de website van de federale belastingdienst

Deze methode kost de inspecteur niet veel tijd en moeite. De informatie op de site is actueel en wordt elke dag bijgewerkt. Het duurt niet langer dan 15 minuten om deze te ontvangen. Om deze optie te gebruiken, moet u het volgende algoritme volgen:

1. Ga naar de website van de belastingdienst. Selecteer het gedeelte 'Elektronische diensten'.
  2. In de lijst onder het zoekformulier selecteert u het item “Informatie over rechtspersonen en individuele ondernemers waarvoor documenten voor registratie worden ingediend.”
  3. Voer de zoekgegevens in het formulier dat wordt geopend in. U moet het nummer van de inkomende aanvraag, de datum van aanvaarding, de naam van de toekomstige LLC en de achternaam van de aanvrager vermelden. Klik op de knop “Zoeken”.
  4. Bekijk de status van uw aanvraag.

Klaar voor uitgifte

Bij het ontvangen van informatie over een aanvraag via internet zijn de volgende statussen mogelijk::

• documenten zijn klaar voor uitgifte;
  • er zijn documenten afgegeven;
  • documenten worden verwerkt.

De statussen “Uitgegeven” en “Gereed voor uitgifte” betekenen voltooiing van het registratieproces. De beslissing op de aanvraag kan in dit geval zowel positief als negatief zijn. Voor nauwkeurigere informatie moet u persoonlijk contact opnemen met het kantoor van de federale belastingdienst..

De status ‘In verwerking’ betekent dat de beslissing over staatsregistratie is nog niet genomen. Als de status na de deadline voor behandeling van de aanvraag ongewijzigd blijft, moet u persoonlijk contact opnemen met de registratieautoriteit.

Er kunnen verschillende redenen zijn voor dit fenomeen:

• onderbrekingen in de werking van de site;
  • onjuistheid van de ingevoerde gegevens;
  • zware werkdruk voor registrars;
  • onnauwkeurigheden bij het voorbereiden van documenten, onvolledige betaling van staatskosten.

Wanneer u de status bijwerkt naar 'Gereed voor uitgifte', moet u met uw paspoort en het ontvangstbewijs van de registrar naar het belastingkantoor komen voor acceptatie van de documenten die u heeft ontvangen op het moment dat u de aanvraag indient. Documenten dient u pas aan te vragen na de ontvangstdatum die op het ontvangstbewijs staat vermeld.

Kernpunten bij de Federale Belastingdienst

Het indienen van documenten bij de belastingdienst eindigt niet altijd met de registratie van een LLC. Er zijn verschillende redenen:

1. Niet alle vereiste documenten zijn ingediend.
  2. Er zijn fouten gemaakt bij het invullen van het aanvraagformulier.
  3. Er is geen document dat de betaling van de staatsbelasting bevestigt.
  4. Bij het versturen van documenten per post werd geen beschrijving van de bijlage bijgevoegd.
  5. Het adres van de toekomstige organisatie zorgde voor twijfel bij de registrar.

Bij het verzamelen en voorbereiden van documenten voor het openen van een vennootschap met beperkte aansprakelijkheid moet u uiterst voorzichtig zijn. In geval van weigering van staatsregistratie worden documenten en staatsvergoedingen niet teruggegeven aan de aanvrager.

Regelgevende regelgeving

Het proces van het creëren van een LLC wordt gereguleerd door een uitgebreide lijst van rechtshandelingen die op wetgevend niveau zijn vastgesteld. De belangrijkste daarvan is de federale wet "Betreffende de staatsregistratie van juridische entiteiten en individuele ondernemers" van 08.08.2001 nr. 129, aangenomen op basis van artikel 51 van het Burgerlijk Wetboek van de Russische Federatie. Het volledige wetgevingskader is aangenomen om de belangrijkste aspecten van de oprichting en registratie van juridische entiteiten te reguleren.

Dankzij hoogontwikkelde internettechnologieën is het mogelijk om het proces van het creëren van een nieuwe onderneming onder controle te houden zonder belangrijke zaken te onderbreken en zonder veel tijd te besteden.

De stroom aan verzoeken en aanvragen bij de Belastingdienst is enorm. Iemand heeft opnieuw aangifte gedaan, iemand heeft een klacht ingediend of een aanvraag voor vermogensaftrek ingediend. Elke aanvrager wil snel de uitspraak op zijn aanvraag weten, daarom zijn er bepaalde manieren om de status van de aanvraag bij de Belastingdienst te controleren.

Belastingstelsel van de Russische Federatie

Het belastingstelsel is een integraal onderdeel van het functioneren en de ontwikkeling van de economie van de Russische Federatie. Belastingbetalers die verplichte bijdragen leveren aan de staatsbegroting van het land zijn:

• bevolking in de werkende leeftijd – gewone burgers leveren bijdragen uit lonen, eigendommen, financiële transacties, enz.;
  • juridische entiteiten - organisaties en ondernemingen van verschillende niveaus moeten belasting betalen over winst, onroerend goed, toegevoegde waarde, accijnzen, enz.;
  • individuele ondernemers - vertegenwoordigers van kleine en middelgrote bedrijven leveren ook een haalbare bijdrage aan de staatsbegroting door middel van inhoudingen op de winst, enz.

Naast het toezicht op de juistheid en volledigheid van de berekening van belastingen, vergoedingen en andere betalingen, vervult de Federale Belastingdienst van de Russische Federatie ook andere functies:

1. Controle over de circulatie en productie van tabaksproducten.
  2. Ontvangst van aanvragen en klachten van burgers.
  3. Registratie en afgifte van TIN.
  4. Registratie van rechtspersonen en individuele ondernemers.
  5. Ontvangst en controle van belastingaangiften.
  6. Toezicht houden op de naleving van de valutawetgeving.
  7. Registratie en afgifte van vergunningen voor bepaalde activiteiten.
  8. Registratie van kassaapparatuur en nog veel meer.

Hoe u de registratiestatus van inkomende documenten kunt controleren

Uiteraard laat de hoge werkdruk van de afdeling de gewone bezoeker niet toe om tijdens een persoonlijk bezoek de nodige informatie te verkrijgen over de voortgang van een aanvraag of klacht. Bovendien weten belastingbetalers hoe ze hun tijd en geld moeten waarderen, dus kiezen ze voor externe manieren om de fasen van de documentregistratie te volgen.

Via de website van de Federale Belastingdienst van de Russische Federatie

De belangrijkste referentie- en informatiebron voor belastingbetalers op internet is de officiële website van de federale belastingdienst. Dit portaal biedt gebruikers een breed scala aan mogelijkheden en een groot aantal nuttige elektronische diensten. Met behulp van de nalog.ru-website kunt u:

• actuele informatie verkrijgen over schulden op het gebied van belastingen en heffingen;
  • online belastingaangiften invullen;
  • kies een handig belastingstelsel;
  • de registratie van de tegenpartij controleren (bedrijf beschermen tegen risico's);
  • een afspraak maken bij de geselecteerde regionale afdeling van de Federale Belastingdienst van de Russische Federatie;
  • een set documenten sturen voor registratie van rechtspersonen of individuele ondernemers;
  • erachter komen of een FIN verkrijgen;
  • toegang krijgen tot het register van kleine en middelgrote bedrijven, enz.

Om de status van de ingediende aanvraag bij de Belastingdienst te controleren heeft u nodig:

1. Ga naar de website nalog.ru.
  2. Selecteer op de hoofdpagina van de portal het gedeelte 'Alle services'.
  3. Selecteer het gedeelte 'Meer informatie over een klacht' of 'Oplossingen over klachten'.
  4. Het systeem zal de gebruiker doorsturen naar de pagina waar hij het aanvraagformulier kan invullen.

Om actuele informatie te verkrijgen over de status van een aanvraag, beroep of klacht, dient u de volgende gegevens te selecteren en in te voeren:

• de naam van de belastingdienst waarbij de aanvraag is ingediend;
  • status van de aanvrager (juridisch of individueel);
  • datum van de aanvraag;
  • nummer van de inkomende aanvraag (aangegeven op het ontvangstbewijs van de belastinginspecteur);
  • digitale code van de afbeelding.

Om informatie te verkrijgen over de voortgang van de behandeling van documenten die zijn ingediend voor registratie van een rechtspersoon of individuele ondernemer, heeft u het volgende nodig:

• ga naar de website van de federale belastingdienst;
  • selecteer de sectie "Informatie over rechtspersonen en individuele ondernemers waarvoor documenten voor staatsregistratie zijn ingediend";
  • vul de zoekgegevens in (OGRN, ORNIP, volledige naam of naam van de rechtspersoon, formulier, ingediend document, naam van het belastingkantoor, datum van aanvraag);
  • voer de verificatiecode uit de afbeelding in;
  • klik op de knop "Zoeken".

Het Unified State Register of Legal Entities (USRLE) bevat volledige open informatie over juridische entiteiten die legaal zakelijke activiteiten uitvoeren op het grondgebied van de Russische Federatie. Registratie van rechtspersonen wordt uitgevoerd door de Federale Belastingdienst van Rusland. Registers worden ook bijgehouden door de Federale Belastingdienst van de Russische Federatie. Registergegevens worden gebruikt om de tegenpartij te controleren, Due Diligence uit te voeren, de bevoegdheden van de Beheerder te bevestigen, een uittreksel uit het Unified State Register of Legal Entities voor een rechtspersoon te verkrijgen en voor andere doeleinden waarvoor het noodzakelijk is om officiële registratiegegevens te verstrekken aan de federale belastingdienst van Rusland.

Op het CHESTNYBUSINESS-portaal kunt u gratis informatie verkrijgen over de staatsregistratie van rechtspersonen, volledige open gegevens van het Unified State Register of Legal Enities.

De gegevens op het portaal worden dagelijks bijgewerkt en gesynchroniseerd met de nalog.ru-service van de Federale Belastingdienst van Rusland*.

Gebruik de zoekregel om gegevens uit het Unified State Register of Legal Entities te verkrijgen:

Om dit te doen, voert u de INN of OGRN van het bedrijf in de zoekbalk in.

Als u niet over de exacte gegevens beschikt, volstaat het om de bedrijfsnaam in te voeren. Als de naam gebruikelijk is en uw verzoek een lijst oplevert, is het raadzaam uw verzoek te verduidelijken:
. voer de bedrijfsnaam + achternaam van de directeur in (bijvoorbeeld: TEKHPROM IVANOV)
. of: bedrijfsnaam + locatie (bijvoorbeeld: TEKHPROM MOSKOU)
. of alle parameters tegelijk (bijvoorbeeld: TEKHPROM IVANOV MOSKOU)

Met behulp van het Unified State Register of Legal Entities kunt u kosteloos de volgende actuele informatie over de tegenpartij – een rechtspersoon – verkrijgen:
. Status van de rechtspersoon (actief, geliquideerd, in reorganisatiefase, enz.);
. Registratiedatum, belastingdienst die de registratie heeft uitgevoerd;
. Juridisch adres (vestigingsadres), aantal organisaties geregistreerd op dit adres;
. Geauthorizeerd kapitaal;
. Volledige naam van de manager, zijn functie;
. Oprichters (deelnemers) van een rechtspersoon, hun aantal, omvang van hun aandeel in het maatschappelijk kapitaal;
. Soorten economische activiteiten;
. Licenties afgegeven aan een rechtspersoon (indien afgegeven);
. Vestigingen en vertegenwoordigingskantoren (indien aanwezig);
. Registratie in extrabudgettaire fondsen;
. andere officiële openbare informatie.

Wijzigingen aan de registers, wijzigingen aan gegevens, worden alleen door de Federale Belastingdienst uitgevoerd na een officieel verzoek van de beheerder en indiening van het juiste formulier voor wijzigingen. Het wijzigen van het tijdens de registratie opgegeven bedrijfstelefoonnummer is bijvoorbeeld alleen mogelijk bij het indienen van formulier P14001. Registratie van wijzigingen bij de belastingdienst vindt binnen vijf werkdagen plaats, waarna kant-en-klare gewijzigde documenten worden afgegeven.

Wij wensen u vruchtbaar en comfortabel werken met het Unified State Register of Legal Entities van de Federale Belastingdienst van Rusland op de portal!
Uw EERLIJKE ZAKEN.RF.

* De gegevens van het Unified State Register of Legal Entities zijn open en worden verstrekt op basis van clausule 1 van artikel 6 van de federale wet van 08.08.2001 nr. 129-FZ "Betreffende de staatsregistratie van juridische entiteiten en individuele ondernemers": informatie en documenten opgenomen in staatsregisters zijn open en openbaar beschikbaar, met uitzondering van informatie waartoe de toegang beperkt is, namelijk informatie over identificatiedocumenten van een individu.